Jak nazwać firmę? Bloga? Nowy produkt? Kiedy chcemy, aby wymyślona przez nas nazwa dobrze opisywała nasz produkt lub firmę oraz była oryginalna, często natrafiamy na kreatywną blokadę. Jak ją pokonać? Może opis drogi jaką ja przeszedłem w celu wymyślenia nazwy dla tego bloga, okaże się dla Ciebie inspiracją.

Chciałem, żeby ten blog był prawdziwą kopalnią wartościowych pomysłów. Nazwa, która od razu przyszła mi do głowy to Fabryka pomysłów, ale jedno proste wyszukiwanie w Google uświadomiło mi, że już wcześniej sporo osób wpadło na ten sam pomysł. Wtedy wszedłem na stronę http://synonimy.ux.pl i wpisałem słowa fabryka i pomysł.  Pojawiły się różne wyrazy: manufaktura, warsztat, zakład, wytwórnia (nawet zakład użyteczności publicznej ;) oraz dla drugiego hasła: propozycja, sugestia, idea, impuls, inicjatywa, myśl, projekt, koncepcja… Bawiąc się nimi, i wypowiadając je na głos, w końcu spodobał mi się Inicjator pomysłów, i tak nazwałem ten blog.

Wyszukiwanie synonimów to świetny sposób na pobudzenie wyobraźni, aby wynajdowała nowe skojarzenia, zwłaszcza jeśli staramy się wymyślić jakąś nazwę.