Oczywiście chodzi o pracę w biurze lub na komputerze. Osiem godzin fizycznej monotonii dotkliwie ogranicza naszą zdolność do koncentracji, a jej brak może skutecznie obniżyć jakość procesów kreatywnych albo spowodować kosztowny błąd.

Dlatego przeczytaj i zastanów się czy możesz wdrożyć

10 pomysłów na większą koncentracje w pracy

Polecam zwłaszacza pomysł nr 10:

  1. Przygotuj dzień wcześniej listę rzeczy do zrobienia. Główne zadania podziel na mniejsze części, dzieki czemu nie będziesz marnował czasu na myślenie i ewentualne błądzenie myślami.
  2. Podziel swój czas na sesje. Postanów, że przez 25 minut będziesz w pełni się koncentrować, a potem zrobisz sobie 5 minut przerwy. Pomocny może być w tym darmowy program PomoDone.
  3. Kategoryzuj przychodzące emaile. Dzięki stosowaniu filtrów/reguł lub osobnych kont pocztowych, podziel wiadomości przychodzące na pilne, ważne i inne w zależności jaką pracą się zajmujesz.
  4. Miej dwa osobne programy pocztowe: jeden do kont służbowych, drugi do osobistych. Konta służbowe sprawdzaj tylko w wyznaczonych godzinach, a program pocztowy z kontami osobistymi tylko raz dziennie, np wieczorem.
  5. Wyłącz powiadomienia. WSZYSTKIE. Zamiast nich sprawdzaj określone programy lub serwisy o określonych porach, np.konta pocztowe służbowe co godzinę, a Facebook lub Whatsapp tylko dwa razy dziennie.
  6. Używaj słuchawek (nawet jeśli niczego nie słuchasz. Większość osób chcących tylko pogawędzić zostawi Cię w spokoju, a jeśli ktoś ma do Ciebie poważną sprawę to tak czy inaczej Cię zagadnie. Dodatkowy pomysł: słuchaj muzyki wzmacniającej koncentracje z serwisów brain.fm lub focus@will.
  7. Pij wodę. Nawet 2-3% odwodnienia zmniejsza Twoją zdolność koncentracji. Odczuwasz pragnienie przy ok. 5%. Dlatego musisz pić „na zapas”, np. podczas swoich pięciominutowych przerw (z punktu 2).
  8. Zrób porządek na biurku. Zostaw tylko te rzeczy, które rzeczywiście są Ci potrzebne i stosuj się do systemu 5S (on naprawdę jest przydatny!)
  9. Zamknij programy, których nie używasz. Za dużo okienek skutecznie dekoncentruje, a tego unikamy :).
  10. Nie zmieniaj wszystkiego naraz, bo się wypalisz po kilku dniach. Dokonuj zmian stopniowo, np. wybierz jeden z pomysłów z tego artykuły i stosuj go przez 2 tygodnie. Kiedy poczujesz, że Ci naprawdę pomaga, dodaj następny przez co najmniej 2 tygodnie, zanim dodasz kolejny.



Stosowanie się do tych pomysłów pomaga mi zachowywać koncentrację i relaks w pracy zupełnie jak na obrazku u góry. Nie stosowanie się… nie poprawia koncentracji. Wniosek?